top of page

Opis podróży - praca pisemna

Pomocne linki:

Zadanie.

Opisz swoją ostatnią podróż, którą odbyłeś/aś. Pod uwagę weź następujące kwestie:

• kiedy pojechałeś, z kim, jakim środkiem transportu,

• gdzie się zatrzymałeś,

• co robiłeś podczas wyjazdu, jak spędzałeś czas wolny,

• czy próbowałeś jedzenia lokalnego, jakiego,

• w jakim języku rozmawiałeś,

• opinia na temat podróż (argumenty)?

El verano pasado fui a Vietnam con mi madre. Es una distancia muy larga, casi nueve mil kilómetros, por lo que elegimos el avión como medio de transporte. Entre Gdańsk y Ho Chi Minh tuvimos dos paradas: en Varsovia y en Dubai. En total, el vuelo duró aproximadamente dieciséis horas. Todo el viaje duró una semana, pero solo vuelo duró dos días. Después del vuelo tomé un taxi hasta el hotel. El hotel se llamó Vietnam Hotel. Para los polacos estuvo bastante barato. Prefiero hacer turismo que tomar el sol, así que hicimos mucho turismo. Visitamos los túneles "Cu Chi" que fueron construidos durante la Guerra de Vietnam, montamos en una barca tradicional por el Delta del Mekong, estuvimos en el Parque Nacional "Cat Tien", en hermosos y coloridos templos y, por supuesto, en la ciudad. Probamos comida local como rollitos de primavera, sopa Pho y zumos de mango. Hablé en inglés. ¡Estuvo el mejor viaje de mi vida! Vietnam, como Georgia (donde estuve), es un país de contrastes: pobreza y riqueza. Es un mundo diferente.

Tłumaczenie

Zeszłego lata pojechałem z mamą do Wietnamu. To bardzo długi dystans, prawie 9 tysięcy kilometrów, dlatego wybraliśmy samolot jako środek transportu. Między Gdańskiem a Ho Chi Minh mieliśmy dwa przystanki: w Warszawie i w Dubaju. Łącznie lot trwał około szesnastu godzin. Cała podróż trwała tydzień, ale sam lot trwał dwa dni. Po locie wziąłem taksówkę do hotelu. Hotel nazywał się Vietnam Hotel. Dla Polaków było dość tani. Wolę zwiedzać niż opalać się, więc dużo zwiedzaliśmy. Odwiedziliśmy tunele "Cu Chi", które zostały zbudowane podczas wojny wietnamskiej, płynęliśmy tradycyjną łodzią po delcie Mekongu, byliśmy w Parku Narodowym "Cat Tien", w pięknych i kolorowych świątyniach i oczywiście na mieście. Próbowaliśmy lokalnych potraw, takich jak sajgonki, zupa Pho i soki z mango. Mówiłem po angielsku. To była najlepsza podróż w moim życiu! Wietnam, podobnie jak Gruzja (gdzie byłem), to kraj kontrastów: ubóstwo i bogactwo. To jest inny świat.